Thule EuroWay 947

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule EuroWay 947 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Rob de Reiziger 22-10-2010
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Prima ervaring tot van de week. Loopt er een bout van het kantelsysteem uit en kiept de drager om en hangen de fietsen nog maar aan 1 bout achter de auto op de grond. De nodige schade aan de fietsensturen en schrik van automobilisten achter ons. Natuurlijk ook de kosten van de SOS dienst om ons van de autobaan te halen. De moer is geborgd met lock-tide maar dat blijkt dus niet voldoende te zijn. Advies: Houdt de bouten en moeren van het kantelsysteem in de gaten.

horsthuis 24-12-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

ik gebruik deze drager al meer dan twee jaar en ik ben echt niet tevreden. De schroeven zijn al eens los gedraaid waardoor de hele handel met fiets en al op straat viel. Ook vind ik het doorhalen van de bevestigingsstangen erg omslachtig. Het geheel schommelt achter de auto; gevoel van weinig stabiliteit. Ik gebruik de drager erg veel (racefietsen, atb en gewone fiets); half Europa door gereden. Ik begrijp niet dat iedereen zo positief is.

rkoopm 30-08-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Prima drager, Vast en degelijk. Ik vervoer er met gemak 3 ATB op. Heb gelukkig wel een auto met zelf stellende vering ( Citroen C5 ) dus doorhangen komt niet voor. Enig minpuntje is de vertikale stang , die is wat moeilijk in te klappen.

mespee 07-07-2009

wij hebben sinds mei 2
2008 dit model fietsendrager met 3 fietsen, amper 8 keer gebruikt ; nu is tijdens het rijden de bevestiging op de trekhaak stuk gegaan, best gevaarlijke toestand! we zijn dus absoluut niet tevreden van deze fietsdrager.uiteraard claimen we de garantie, benieuwd wat thule ervan gaat zeggen.

jehaje 08-04-2013

Idem, heb ook na amper twee jaar een defecte koppeling/bevestiging op trekhaak (schroefdraad lijkt volledig stukgedraaid). Mag toch niet gebeuren bij normaal gebruikt?

Bikers 02-07-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Erg goede fietsendrager! Wij gebruiken de drager minimaal 1x per week voor het vervoer van en naar wedstrijden op de racefiets of mountainbike.

Groot voordeel is de bevestiging rechtstreeks op de trekhaak, je hebt niet van die lelijke adapters op je toch al niet al te fraaie trekhaak. De fiets kan goed worden vastgezet op het frame en om de wielen zonder dat deze beschadigd worden zoals bij de crank(trapper) bevestiging bij veel Twinny Loads. De kunststof goot voor de wielen is zowel geschikt voor de smalle bandjes van een racefiets als de brede banden van een mountainbike.

Vergeet de lagere review op deze pagina, de kwaliteit is uitstekend. Je moet je wel aan de regels houden natuurlijk: vast is vast! Lees de gebruiksaanwijzing en controleer de bevestiging op je trekhaak voordat je fietsen plaatst. Zorg er bij de frame bevestiging voor de klem goed op het frame zit.

darkyduck 20-04-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Fietsendrager nu 8 maanden in bezit, 10x of meer gebruikt, ook langere ritten.

Geen probelemen gehad met de draaiknop terwijl ik de handel toch echt stevig aandraai.

+ Geheel + fietsen is zeer stabiel
+ Klapfunctie zodat ik mijn kofferdeksel nog kan openen (Volvo xc90)
+ Snel en makkelijk te monteren
- Gewicht, maar da's normaal
- Inderdaad opletten waar de fietsen elkaar raken, overigens geen problemen daarmee. Vervoer 2 MTB's, die krijgen wel meer klappen :)

arnoul 14-01-2009
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Ik heb de drager nu sinds april 2008 in mijn bezit. In totaal al twee keer gebruikt, maar nu ik laatst de drager weer wilde monteren had ik ook last van dolgedraaide hendel voor op de trekhaak. Ik ga ook garantie claimen. Wordt vervolgd.

reki 13-07-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Heb de drager een half jaar in bezit, hendel die de drager vastklemt om de kogel is erg handig maar blijkt na een half jaar gebruik, stuk te gaan. het aangrijpingspunt voor de hendel is dol geworden ben nu garantie aan het claimen. kijken of de tweede hendel langer meegaat. fietsendrager is voor de rest handig in gebruik. Kwaliteit valt me alleen erg tegen, zeker van het merk Thule

diantian 02-07-2008
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Heb sinds kort de Thule euroway 947. Heb getwijfeld tussen dit model en een EuroClassic 909, het is de euroway 947 geworden. Is eht heel vlot te monteren op de trekhaak, en al mijn fietsen passen goed. Heb al een 2-tal ritten gedaan en fietsen lijken heel stabiel te blijven. Wel zoals hier elders ook gezegd : opletten voor schade door contact tussen fietsen, maar dit is gemakkelijk te verhelpen met hier en daar wat rubber of piepschuim of..
Voordeel van dit model tegenover duurdere euroclassic : minder breed ! (1m10, past in mijn koffer (ford focus clipper 5D), de euroclassic niet (is 1m38 breed). De euroway 947 is zelfs iets lichter.
Wanneer ik de euroway kantel kan ik zelfs met de fietsen geladen nog de koffer van mijn wagen openen.

Tieben 05-10-2007
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Een zeer degelijke fietsdrager die er ook betreft design er goed uitziet.
De drager is zeer eenvoudig te monteren op de kogel zonder hulpstukken nodig te hebben.
Drager is zelfs op slot te zetten zodat deze er rustig op kan blijven zitten als je even weg bent.

beuk 18-07-2007
Geschreven voor: Thule EuroWay 947

Degelijke drager die doordacht in elkaar zit. Plaatsing op de trekhaak is werkelijk super eenvoudig, 1 minuut werk, zit altijd recht en stevig vast. Geen enkele speling of beweging te bekennen. Plaatsing van fietsen is ook al heel eenvoudig, snel en stevig. De frameklemmen zijn makkelijk te verstellen en voor alle framematen geschikt. Ook het vastzetten van de wielen gaat snel en stevig. Meerdere fietsen staan natuurlijk dicht op elkaar en het is niet anders dan normaal om op die plaatsen waar fietsen elkaar raken er een stukje rubber/dikke tape of iets dergelijks tussen te stoppen om beschadiging te voorkomen.

Van veel beweging tijdens het rijden is bij mij geen sprake, zeker niet als ik het vergelijk met mijn vorige 3-fietsendragers. Nog nooit zo'n stabiele, degelijke en praktische drager gebruikt. Een echte aanrader!